Obrazov report z da otvorench dver v Karose Vysok Mto

21. septembra 2002 pripravila Karosa hlavne pre svojich zamestnancov de otvorench dver aby mohli svojm rodinm ukza kde pracuj. Nevhal som a Vysok Mto som navtvil. Vetko som poctivo nafotil.

Vysok Mto

Vysok Mto sa nachdza vo Vchodnch echch, okres Litomyl, 100 km od Brna smerom na Hradec Krlov (cesta E442, I/35). Cestovn z Brna stoj od 68 do 86 K autobusom, priamy vlak nejde.
Mesto zaloil okolo roku 1262 Pemysl Otakar II, v roku 1265 u stlo opevnenie. Centrom mesta je tvorcov Nmestie Pemysla Otakara II. V poslednch rokoch ho zrekontruovali a prve v ke som tam bol prebiehali na nmest Dni mesta s ukkou remesiel. Uprostred nmestia stoj morov stp. Do centra sa z troch strn vstupuje cez brny z 13. storoia. Na vchodnej strane je Prask brna, na zpadnej strane Chocensk z ktorej ostala len jedna vea - Karaska, v juhovchodom rohu je Litomylsk. Smerom na autobusov stanicu sa nachdza kostol sv. Vavrinca, zaloen tie v 13. storo. Mapu a alie informcie njde na strnke mesta www.vysokemyto.cz,

odkia s tieto obrzky:
star rytina nmestie dnes kostol sv. Vavrinca
rytina nmestie kostol sv. Vavrinca

a tu s moje fotky:

Prask brna Chocensk brna Litomylsk brna zrekontruovan nmestie brna kostola sv. Vavrinca kostol sv. Vavrinca odzadu
Prask brna Chocensk Litomylsk nmestie brna kostola kostol odzadu

arel Karosy

18.9.2002 slvnostne otvorili modernizovan vrobn zvod. Rozsiahla modernizcia zaala v roku 1999. Dvodom bola mal variabilnos. Mohol sa vyrba len jeden typ s malmi modifikciami, s dkou do 11,5 m, zloen zo 6 dielov.
V roku 2001 sa dokonila lakova s kataforzou, v auguste 2002 montna linka. Kapacita zvodu sa zvila zo 6 na 8 vozidiel za smenu, priom naraz sa mu montova rzne typy. Poas rekontrukcie beala vroba naplno, na uspokojenie dopytu sa zavdzala viacsmenn prevdzka. V ase nvtevy sa vyrbali Aresy, Axery a Rcre do Franczska. V oktbri mali nasledova 954, 951 a 952 (prili aj do BB), neskr 961 (u s v BB aj v Preove).

Cesta autobusu je nasledovn.
mapka vyrobneho arealu
Po PNT nasleduje "prez" a dierovanie profilov. V laserovom pracovisku sa automaticky nare jednotliv diely a plechy. Uzavret profily sa chemicky pripravia na zvranie. V zvarovni sa zostav skelet a oplechuje. Prkovou metdou sa nanesie farba na diely, ktor s vystaven zvenej nmahe. V lakovni skelet prejde chemickou povrchovou pravou pred ponorenm kataforetickej vane. Nasleduje vyplenie kataforetickej farby na 240 stupov a ochladenie. Pred samotnm lakovanm sa sklet obrsi, vytmel a vyhlad. Podkladov farba sa nanesie automaticky, vzor sa me nanies runm lakovanm. Z lakovne sa na stojane skelet presunie do monte. Tam sa naintaluje vetko vntorn vybavenie. Poslednou stanicou je hala dokonovania. Citybusy id priamo do nej. V tejto hale sa oivia motory a elektronika, autobusy oistia a mu expedova zkaznkovi. Pri vstupnej kontrole sa sleduje kvalita nanesenho laku, i kontroluje tesnos karosrie.

cel postup vidno na fotkch:
Sdlo Karosy Vysok Mto blzko centra vstup do vrobnho arelu pri el. stanici zadn as rmu dokem to vyrobyt ... poukladan diely pripraven el Aresu
Sdlo firmy vrtnica as rmu dokem to
vyrobyt ...
prv hala elo Aresu
tu sa pozvra a oplechuje strecha pripraven bonice v zvarovni zostaven skelet stopy po zvran skeletu skelet oetren kataforzou skelet po nalakovan
lavica na vrobu
strechy
bonica skelet vntro skeletu po kataforze po lakovan
lakova po lakovan sa mus ochladi a uschn bublajce vane kataforzy cez sklo pripraven nraznky interir po lakovan m dreven podlahu Rcreo pred montou zariaden
lakova ochladzovanie vane kataforzy nraznky po lakovan Rcreo
otvor chladia v zadnej asti pripraven ventiltor chladia pohad do vntra Rcrea franczsky autobus ide sa montova hydraulika protimykov podlaha
otvor chladia ventiltor
chladia
stredn dvere
Rcrea
Rcreo op bez ela poloen
podlaha
zadn as interiru nprava Meritor asi nem v nboji redukciu nieo pre domci trh sedadl pre franczskych kolkov tu sa vozia mal franczi a tu zas vek franczi
zadn as nprava Meritor C954 pripraven
sedadl
interir Rcrea Renault Rcreo
klasick predn nprava kabna voda odspodu zadn nprava Metitor, klasick ka to okrhle zbkat je vzduchom chladen retardr Thelma motor Iveco Cursor poistkov skria
predn nprava kabna vodia zadn nprava hriade a
retardr Thelma
motor Iveco poistkova skria

Chbaj mi fotky z dokonovacej haly kde pripravovali Citybusy pre Prahu. Na vonej ploche blzko hlavnej cesty vystavovali skoro kompletn vrobn radu Karosy, tam bolo tie oberstvenie a program. Pred jedlou predvali suvenry. Kee mi doiel film, pridvam elo Aresu z autosalna v Nitre.

Ares na autosalne v Nitre interir Aresu exterir Aresu motor Renault v Arese B952 bez transparentov B952
Ares v Nitre interir exterir motor Aresu interir 952 interir 952