Minibusy Mercedes sú postavené na podvozkoch Sprinter (menšie) a Vario. Mercedes-Benz Vario O 814 D [obr], montovaný v SAO Lučenec vyhral v roku 2000 tender podnikov SAD v kategórii malých autobusov. Kvôli zlým skúsenostiam dali v ďalšom tendri v roku 2001 podmienku väčšej šírky autobusu a motoru vzadu. To spĺňa len český SOR.
Vario má jednoduchú motorovú brzdu ovládanú páčkou pri volante. Cena bola 2,4 mil. Sk, dotácia v roku 2000 1 mil. Sk. V MHD jazdilo zrejme len v Banskej Bystrici, v ostatných SAD sa Vario z Lučenca využíva na prímestskú a diaľkovú dopravu (podľa výbavy). Prímestská (mestská) verzia má 2 dvere pre cestujúcich a jedny pre vodiča.
Sprinter jazdí v MHD Bratislava na minibusových linkách.
Mercedes-Benz
Sprinter 416 CDI
Vario O 814 D
rozmery
dĺžka
6 590 mm
7 210 mm
šírka
1 944 mm
2 206 mm
výška
2 610 mm
2 850 mm
motor
typ
OM 612 DE 27 LA
OM 904 LA
objem
2 685 cm3
4 249 cm3
výkon
115 kW / 3 800 ot.
100 kW / 2 000 ot.
krútiaci moment
330 Nm / 1 400 - 2 400 ot.
520 Nm / 1 200 - 1 500 ot.
prevodovka
typ
Mercedes-Benz M3
automatická
mechanická
prevody
5+1
5+1
počet miest
na sedenie
10
18
na státie
14
22
spolu
24
40
O 345 Conecto
Mercedes-Benz O 345 sa vyrába od roku 1996 v Turecku. Určený je na mestskú a prímestskú dopravu. Podľa požiadavky zákazníka v dvoj-, aj v trojdverovom vyhotovení. Od roku 2002 sa predáva pod menom Conecto. Prímestské Conecto premáva v Nitre [obr] a v Prešove. V MHD Nitra premávajú sólo, aj kĺbové Conecto (stojí 6 765 770 Sk - 8,1 mil Sk s DPH) [obr].
Kým mestské autobusy Conecto C a Conecto G sú určené pre turecký a východoeurópsky trh, prímestské Conecto Ü a hlavne medzimestské vysokopodlažné Conecto H našlo svoje uplatnenie na západných trhoch. Tam zaplnilo medzeru medzi nízkopodlažným Citarom Ü a Integrom vhodným aj na zájazdy. Conecto H tak nahrádza O 407. Conecto M má dĺžku 12,8 m. Na výber je 6-stupňová mechanická a 4-stupňová automatická prevodovka.
Mercedes-Benz
Conecto C
Conecto G
Conecto H
rozmery
dĺžka
11 858 mm
17 883 mm
11 858 mm
šírka
2 500 mm
výška
2 994 mm
3 180 mm
úroveň podlahy
625 mm
860 mm
motor
typ
Mercedes-Benz OM 457 hLA
objem
11 967 cm3
výkon
185 kW / 2 000 ot.
220 kW / 2 200 ot.
185 kW / 2 000 ot.
krútiaci moment
1 100 Nm / 1 100 ot.
1 250 Nm / 1 100 ot.
1 100 Nm / 1 100 ot.
počet miest
na sedenie
35
40
48 - 52
na státie
60
102
0
spolu
95
142
48 - 52
V roku 2007 prišlo na trh nové Conecto - plne nízkopodlažné.
Mercedes-Benz
Conecto
Conecto G
rozmery
dĺžka
11 950 mm
17 940 mm
šírka
2 550 mm
výška
3 076 mm
úroveň podlahy
370 mm
motor
typ
Mercedes-Benz OM 926 LA
Mercedes-Benz OM 457 LA
objem
7 200 cm3
11 967 cm3
výkon
210 kW / 2 200 ot.
260 kW / 2 000 ot.
krútiaci moment
1 120 Nm / 1 100 ot.
1 600 Nm / 1 100 ot.
prevodovka
typ
ZF HP 502 Ecomat
ZF HP 602 Ecomat
automatická
prevody
6+1
počet miest
na sedenie
26
41
na státie
68
107
spolu
94
148
O 530 Citaro a CapaCity
Citaro je mestský nízkopodlažný autobus. Vyrába sa od roku 1997 keď nahradil O 405N. Druhá generácia prišla na trh v roku 2005, tretia je pripravená na rok 2011. Citaro L je 15 m dlhý autobus s tromi nápravami. Hnaná je druhá náprava, tretia je riadená. Najdlhší autobus O 530 GL sa predáva pod názvom CapaCity. Má štyri nápravy, dve zadné sú rovnako usporiadané ako v Citaro L. CapaCity má osobitý design a najlepšie sa uplatnilo na metrobusovej linke v Istanbule.
Mercedes-Benz
Citaro K
Citaro
Citaro LE
Citaro L
Citaro G
CapaCity (GL)
rozmery
dĺžka
10 503 mm
11 950 mm
12 040 mm
14 995 mm
17 940 mm
19 540 mm
šírka
2 550 mm
výška
3 076 mm
3 080 mm
úroveň podlahy
370 mm
340 mm
motor
typ
Mercedes-Benz OM 906 hLA
Mercedes-Benz OM 457 hLA
objem
6 370 cm3
11 967 cm3
výkon
210 kW / 2 200 ot.
220 kW / 2 200 ot.
260 kW / 2 000 ot.
krútiaci moment
1 120 Nm / 1 100 ot.
1 250 Nm / 1 100 ot.
1 600 Nm / 1 100 ot.
prevodovka
typ
Voith
ZF HP 602 Ecomat
Voith
ZF HP 602 Ecomat
automatická
prevody
4+1
6+1
4+1
6+1
počet miest
na sedenie
27
28
31
42
42
37
na státie
60
77
70
96
118
156
spolu
87
105
101
138
160
193
Prvé Citaro na Slovensku začalo jazdiť v Nitre. Ide o pôvodne predvádzacie vozidlo. Rovnakého pôvodu je Citaro CNG jazdiace v MHD Bratislava. Testovalo sa u nás aj Citaro L, ale ku kúpe nedošlo. V Bratislave sa vo februári 2008 testoval nový autobus Mercedes-Benz CapaCity [obr]. Tento autobus neskôr kúpila IKEA na linku č. 96 z Petržalky na letisko. Do konca roku 2010 preto jazdil s reklamou na Avion a IKEA.
Na základe skúseností s CapaCity vyhlásil DPB verejnú suťaž na vozidlá tejto triedy. Prihlásil sa len Mercedes s CapaCity a uspel. V priebehu roku 2010 bolo do Bratislavy dodaných 25 nových CapaCity, na ďalších 15 kusov je opcia. Sériové CapaCity sa od prototypu odlišujú zasklením, usporiadaním interiéru a inými detailami.
Integro a Intouro
Integro je linkový autobus vhodný na medzimestskú dopravu aj zájazdy. Od Integra je odvodené Intouro. To sa ponúka aj vo verzii E (školský autobus pre Francúzsko a Belgicko).
Mercedes-Benz
Integro
Integro M
Integro L
Intouro
Intouro M
rozmery
dĺžka
12 140 mm
12 980 mm
14 920 mm
12 140 mm
12 980 mm
šírka
2 550 mm
výška
3 355 mm
úroveň podlahy
860 mm
motor
typ
Mercedes-Benz OM 457 hLA
Mercedes-Benz OM 926 LA
objem
11 967 cm3
7 200 cm3
výkon
220 kW / 2 200 ot.
260 kW / 2 000 ot.
210 kW / 2 200 ot.
krútiaci moment
1 250 Nm / 1 100 ot.
1 600 Nm / 1 100 ot.
1 120 Nm / 1 200 - 1 600 ot.
počet miest
na sedenie
53
57
69
55
59
na státie
19
9
42
0
spolu
87
105
101
55
59
Tourino, Tourismo a Travego
Ponuka autokarov začína menším Tourinom, pokračuje Tourismom a najvyšší komfort ponúka Travego. V ňom je k dispozícii aj 8 valcový motor s objemom 16 l a výkonom 350 kW.