Autobusy sa vyrabáli napríklad v 50-tych rokoch vo Werdau (pôvodne vagónka LOWA). Predchodcom firmy Robur boli dielne Gustava Hillera (Phaenomen a Granit). Nové meno má od roku 1957. Ďalšia známa značka je Barkas. V roku 1961 začala výroba malej dodávky B 1000 s motorom spoločným s Wartburgom (3 - valec, 2-taktný, 34 kW).
Jedným z výdobytkov východonemeckého priemyslu je Robur LO 2501 FR2 - M/B 21. Je to malý autobus s celokovovou karosériou rámovej konštrukcie. Motor umiestnený vpredu, poháňa zadnú nápravu. Vozidlo sa otočí na 14,5 m. Pohotovostná hmotnosť je 1 600 kg, celková 5 200 kg, povolená váha prívesu 750 kg.
| Robur LO 2501 FR2 - M/B 21 | ||
|---|---|---|
| rozmery | dĺžka | |
| šírka | ||
| výška | ||
| motor | typ | benzínový radový 4-valec |
| objem | ||
| výkon | ||
| krútiaci moment | ||
| spotreba na 100 km | ||
| maximálna rýchlosť | ||
| počet miest | spolu | |