Tatra 500 HB | ||||
---|---|---|---|---|
rozmery | dĺžka | |||
šírka | ||||
výška | ||||
minimálna svetlá výška | ||||
polomer otáčania | ||||
motor | typ | |||
objem | ||||
kompresný pomer | ||||
maximálny výkon | ||||
trvalý výkon | ||||
krút. moment | ||||
prevodovka | typ | |||
prevody | ||||
hmotnosť | pohotovostná | |||
celková | ||||
kapacita | na sedenie | |||
na státie | ||||
spolu |
Tento stredný trojnápravový horský autobus má zvukovo izolovanú oceľovú samonosnú karosériu. Nosná časť je z oceľových profilov, oplechovanie z oceľového plechu. Batožinový priestor je medzi nápravami aby sa odstránili vtedy bežné záhradky na streche. Na pravej strane sú jedny dvojkrídlove elektropneumaticky ovládane dvere pre cestujúcich. Priestor vodiča je oddelený pevnou medzistenou. Kúrenie je elektrické, vetranie priestoru pre cestujúcich je zabezpečené výklopnou hornou časťou bočných okien.
Vzduchom chladený 8-valec (110 x 130 mm) do V Tatra 108 odvodený z typu Tatra 111 je uložený za zadnou nápravou. Poradie zapalovania valcov je 1 - 6 - 3 - 5 - 4 - 7 - 2 - 8, mazanie je tlakové. Norma spotreby je 25 l na 100 km.
stupeň prevodovky | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | spiatočka |
---|---|---|---|---|---|---|
prevodový pomer | 7,98 | 4,54 | 2,98 | 1,825 | 1,00 | 8,3 |
maximálna rýchlosť | ||||||
maximálna stúpavosť |
Brzdy sú vzduchové bubnové, kapacita nádrže je 180 litrov nafty.
V roku 1958 sa v spolupráci s ČKD vyrobil prototyp trolejbusu Tatra T 401 na ktorom sa skúšala rôzna výzbroj. Posledná séria prototypov sa vyrobila v roku 1965.